Köp nu, betala senare
Prova kläderna innan du betalar
Med "Köp nu, betala senare" kan du prova dina produkter i upp till 30 dagar innan du betalar. Om något går fel omfattas du av Klarnas köparskydd.
Så använder du "köp nu, betala senare"
1. Köp dina varor med Klarna som betalningsmetod
Välj produkterna som du vill köpa och gå till kassan. I kassan väljer du Klarna som betalningsmetod och använder deras betalningslösning.
2. Ta emot och prova dina Zizzi-kläder
När du fått hem dina varor kan du prova dem hemma i lugn och ro. Behåll det du vill ha och lämna tillbaka resten.
3. Betala senare
Du betalar för dina varor först 30 dagar efter inköpsdatumet. Om du returnerar något inom 30 dagar betalar du naturligtvis bara för de varor du behåller plus en fakturaavgift på 35 kr.
Vanliga frågor
Vad är "Köp nu, betala senare"?
Med "Köp nu, betala senare" har du upp till 30 dagar på dig att prova dina varor innan du betalar, och du betalar endast för de varor du behåller. Om du returnerar hela beställningen dras inget belopp från ditt konto. Om något går snett omfattas du av Klarnas köparskydd.
Hur fungerar Klarna?
Klarna är ett betalningsystem som tillåter dig att handla nu men betala senare via faktura. När du använder Klarna som betalningsmetod får du fakturan direkt från Klarna. När beställningen har skickats från vårt lager aktiveras fakturan hos Klarna. Från och med det datumet måste betalningen normalt ske inom 30 dagar.
När du väljer Klarna som betalningsmetod utför Klarna en kreditprövning för att avgöra om de kan erbjuda dig betalningsmetoden.
Var hittar jag min faktura?
Logga in här eller via Klarna-appen för att se och hantera alla dina fakturor. Du kan till exempel betala med ett enkelt klick eller förlänga betalningsperioden.
Jag har returnerat hela min beställning – vad händer med fakturan?
Önskar du att returnera hela din beställning ska du kontakta Klarna före tidsfristen för fakturabetalning för att pausa din betalning. Så snart returen har behandlats på vårt lager får du en uppdaterad faktura från Klarna med eventuella utestående belopp. Om du redan har betalat hela fakturan får du pengarna tillbaka.
Jag har returnerat delar av min beställning – vad händer med fakturan?
Önskar du att returnera delar av din beställning ska du kontakta Klarna innan fakturan når förfallodatum och sätta den på paus. Så snart returen har behandlats på vårt lager uppdateras din faktura hos Klarna med det återstående beloppet. Om du redan har betalat hela fakturan får du tillbaka beloppet för de returnerade varorna till ditt konto.
Varför fick jag en påminnelse efter att jag returnerade min beställning?
Detta beror troligen på att förfallodagen för betalning har passerat och att Klarna inte har informerats om din retur. Vänligen informera Klarna direkt efter att du har skapat en retur. Om returen inte är registrerad kommer det alltid en påminnelse efter de 30 dagar som betalningen normalt ska ske inom.
Hur kontaktar jag Klarna?
Du kan kontakta Klarna genom att ringa, skicka ett e-postmeddelande eller logga in på ditt Klarna-konto.
- Klarna-konto: Logga in här
- Telefon: 08-120 120 10
- Skicka e-postmeddelande
För övriga frågor, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.