Leverans

Hur snabbt skickar ni mina varor?

Vi eftersträvar att leverera dina varor så snabbt som möjligt.

När du har placerat en order kommer den att skickas vidare till vårt lager med det samma, som börjar packa den så snabbt som möjligt.


Om du beställer innan kl. 15:00 på en vardag skickar vi som regel din beställning samma dag, förutsatt att vi har dina varor på lager.


Om du beställer under en helg eller helgdag så kan vi först skicka din order nästkommande vardag.


Vi skickar ett spårningsnummer till dig när din vara skickas från lagret. Med det kan du följa vart paketet är och se när förväntad leverans kommer att ske.



Kan jag hämta mitt paket hos er?

Nej, upphämtning av varor på Ball Retail A/S eller i våra butiker är inte möjligt.



Får jag ett spårningsnummer?

Ja, du kommer få ett e-mail med ditt spårningsnummer samtidigt som du får ditt fakturaunderlag och paketet skickast från vårt lager.



Ska jag betala extra för att få varorna jag beställer i Webbshoppen levererade?

Ja, kunden betalar för frakten men Zizzi erbjuder en billig frakt från endast 39 SEK.


Hemleverans

Mottagaren blir aviserad med sms och får då 3 olika leveransval och gör sitt val genom att svara tillbaka.

Om mottagaren inte svarar innan kl 24 på aviseringsdagen skickas ett påminnelse-sms dagen efter med 3 nya val. Om mottagaren inte svarar på detta meddelande heller eller om det är felaktigt mobilnummer så skickas ett  brev till mottagaren som uppmanas att kontakta vår Kundservice för att boka tid.


Notera att beroende på vilken ort eller stad du bor kan det finnas begränsningar till när du kan få ditt paket levererat. På vissa mindre order levereras paket endast med lantbrevbäraren och därför kan man inte välja vilken tid som paketet ska levereras.


För ytterligare information om hemleverans till ditt postnummer, kontakta PostNord på tel. 0771-33 33 10.



Vart levererar ni?

Vi levererar till adresser och servicepoints i hela Sverige.



Ska jag betala moms och tull?

Alla priser i Webbshoppen är inklusive moms och tull.



Varför kan jag inte spåra mitt paket?

Det kan bero på att informationen om ditt paket inte än har uppdaterats hos fraktbolaget. Vänligen vänta ett par timmar och försök igen. Är det fortsatt problem med spårningen kan du alltid kontakta kundservice:


  • Zizzi kundservice: På telefon 08-446 85 230 eller e-mail kundservice@zizzi.se
  • PostNord: På tel. 0771-33 33 10 eller spåra ditt paker här



Levererar ni till postbox-adresser?

Nej, av säkerhetsskäl har vi valt att inte erbjuda leverans till postbox-adresser. 



​Jag har mottagit fel varor - vad gör jag? 

Om vi inte har levererat de varor du har beställt eller att vi inte har levererat en vara som står på ditt fakturaunderlag och/eller följesedel, så ska du kontakta vår kundservice där du kommer ombedas att uppge ordernummer.


Vi kommer att så snabbt som möjlig undersöka din order och återkomma till dig. 


Om en vara som du har beställt är slutsåld kommer den att annulleras från din beställning. Detta kommer stå i det e-mail som du mottar när vi skickar din resterande beställning från vårt lager.