Tekniska problem?

Om du har tekniska problem rekommenderar vi att du uppdaterar dinn webbläsare och ser till att du har den senaste versionen. 


Du kan också testa att radera alla temporära internetfilen och cookies från din dator.


Internet Explorer

  • Gå in på ”Internet Options”
  • Under ”Browsing History”, klickar du på ”Delete”
    • Bocka i ”Temporary Internet Files”
    • Bocka i “Cookies”
    • Klicka på “Delete”
  • Klicka på “OK”
  • Stäng samtliga sidor i Internet Explorer som du har öppna och testa igen


Google Chrome

  • Gå in på ”Valmöjligheter”
  • Klicka på ”Radera browserdata…”
    • Bocka i ”Töm cache”
    • Bocka i ”Radera cookies och andra webbplats- och plugindata”
    • Bocka i ”Radera sparad data för formulär till Autofyld”
    • Klicka på ”Raderabrowsingdata”
  • Stäng samtliga sidor i Google Chrome som du har öppna och testa igen


FireFox

  • Tryck ”CTRL+SHIFT+DELETE”
    • Välj radera ”all historik”
    • Klicka på ”Detaljer”
      • Bocka i allt
      • Klicka på ”Radera nu”
  • Stäng samtliga sidor i FireFox som du har öppna och testa igen


Om du fortfarande har problem med att använda vår site är du alltid välkommen att kontakta kundservice som gärna hjälper dig.


För att vi ska kunna hjälpa dig ska du ange så många av de följande upplysningarna som möjligt:


  • Ditt operativsystem (t.ex. Windows XP, Mac OS 10.0)
  • Din webbläsare (t.ex. Internet Explorer 8, Firefox 3.5)
  • Vilken URL-adress du skrev in (t.ex. http://www.zizzi.dk)
  • När problemet uppstod


Om du kontaktar kundservice via e-mail, så ta gärna en skärmdump av felmeddelandet och bifoga bilden i e-mailet tillsammans med en beskrivning av problemet.



Det har försvunnit produkter från min varukorg?

Om det försvinner produkter från din varukorg kan det bero på att du har tryckt på "Tillbaka/Return"-knappen i din browser istället för att trycka på "tillbaka" på vår sida.


Det kan också bero på att din varukorg har blivit kontrollerat och uppdaterad i enighet till vad vi faktiskt har på lager. De kan hända att en annan kund köper den sista varan innan den hinner att bli reserverad till dig.



Min betalning blev nekad

Det kan finnas flera anledningar till varför din betalning blev nekad av DIBS.


Gå tillbaka och kontrollera att all info stämmer - kortnummer, datum, korttyp m.m. Om problemet kvarstår kan du evt. testa att betala med ett annat kort.


Kontakta kundservice om problemet fortsätter – vi dock inte hjälpa dig med att göra beställningen över telefon - det är inte lagligt att ta emot din betalningsinformation via telefon.



Problem med att logga in på Mitt Konto?

Använd länken "LOGGA IN" på startsidan. Om din e-mail/telefonnummer inte känns igen så kolla så att du har använt samma e-mail/telefonnummer som du är registrerad med. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord så använd "glömt lösenord" så skickar vi snart ett e-mail/sms med ett nytt lösenord.


Du kan alltid ändra din personliga information genom att logga in på ”Mitt Konto”. Där kan du också byta lösenord till något personligt som är enkelt att komma ihåg.


Om du upplever problem med att logga in eller har andra frågor är vår kundservice alltid redo att hjälpa dig.